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Maud Pélissier

2017-2018: Attachée Temporaire à l’Enseignement et la Recherche, Université Paris Diderot

Thèse

Effets d’entraînements explicite et implicite sur l’acquisition de la syntaxe de l’anglais par des apprenants francophones : une étude en potentiels évoqués.
Sous la direction de E. Ferragne et A. Celle.

Publications

  • Pélissier, M., Krzonowski, J. et Ferragne, E. 2017. Does better explicit knowledge of a morphosyntactic structure guarantee more native-like electrophysiological processing? An ERP study with French learners of English. SHS Web of Conferences 38 : 00002, doi : https://doi.org/10.1051/shsconf/20173800002.
  • Pélissier, M., Krzonowski, J. et Ferragne, E. 2016. Effect of saliency and L1-L2 similarity on the processing of English past tense by French learners: an ERP study. in A.Botinis (ed), Proceedings of the 7th ISEL Conference on Experimental Linguistics.
  • Pélissier, M., Krzonowski, J. et Ferragne, E. 2015. Effect of Proficiency on Subject-Verb Agreement Processing in French Learners of English: An ERP study, in A.Botinis (ed), Proceedings of the 6th ISEL Conference on Experimental Linguistics.

Communications

Communications orales

  • Pélissier, M. 2018. Questioning the native speaker norm in EEG : examining new measures to deal with individual variability in comparing learners and natives. Research Methodology in Second Langue Acquisition Research, Montpellier, 30 Mai – 1 Juin 2018.
  • Pélissier, M. 2017. Reconstruire la contribution des connaissances implicites et explicites au traitement syntaxique en temps réel : confrontation de données électro-encéphalographiques et comportementales. Atelier ARDAA, Congrès de la SAES, Reims, 01-03 Juin 2017.
  • Pélissier, M., Krzonowski, J. et Ferragne, E. 2016. Effect of Implicit and Explicit Training on the Processing of Morphosyntax in an L2: an ERP study. Bilingualism Forum, University of Illinois at Chicago, 20-21 Octobre 2016.
  • Pélissier, M., Krzonowski, J. et Ferragne, E. 2016. Does better explicit knowledge of a morphosyntactic structure guarantee more native-like electrophysiological processing? An ERP study with French learners of English. Colloque Connaissances et Usages en Langue Seconde (COULS), Université de Nantes, 29 Juin – 1 Juillet 2016.
  • Pélissier, M., Krzonowski, J. et Ferragne, E. 2015. Effect of Proficiency on Subject-Verb Agreement Processing in French Learners of English: An ERP study. 6th ISEL Conference on Experimental Linguistics (ExLing 2015), Athènes, 26-28 Juin 2015.
  • Pélissier, M. 2017. Effets d’entraînements sur l’interaction prosodie-syntaxe en L2. Journée des doctorants du laboratoire LLF, Université Paris Diderot, 5 Octobre 2017.

Communications affichées

  • Pélissier, M. et Ferragne, E. 2018. Indices prosodiques et traitement syntaxique en temps réel en L2. Journées annuelles du REAL 2: Dimension sonore et acquisition des L2, Université de Nantes, 6–7 Décembre 2018.
  • Rastovic, A., Pélissier, M. et Ferragne, E. 2018. The perception of swearwords by French learners of English: an experiment involving electrodermal activity. Congrès de l’ALOES, Université de Villetaneuse, 6–7 Avril 2018.
  • Pélissier, M., Krzonowski, J. et Ferragne, E. 2016. Effect of saliency and L1-L2 similarity on the processing of English past tense by French learners: an ERP study. 7th ISEL Conference on Experimental Linguistics (ExLing 2016), St Petersbourg, 1-2 Juillet 2016.
  • Pélissier, M., Krzonowski, J. et Ferragne, E. 2016. Effect of implicit training on the processing of morphosyntactic violations by French learners of English: an ERP and behavioural study. 6th Implicit Learning Seminar, University of Lancaster, 23-25 Juin 2016.

Enseignement à Paris Diderot

  • 2018: Projet Professionnel 2, LLCER Anglais L2
  • 2014-2018: Réflexion sur la Langue A, LLCER Anglais L1
  • 2015-2017: Introduction à la Linguistique, LLCER Anglais L2
user/maud_pelissier.txt · Dernière modification: 2018/10/25 12:09 par Maud Pelissier

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